maanantai 19. syyskuuta 2011

Luxembourg! Luxembourg!



Tässäpä siis postaus viikonlopusta. Lauantaina syötiin aamiainen ja valmisteltiin tavarat valmiiksi Luxembourgiin lähtöä varten. Sitten S, E ja minä lähdettiin viemään E:tä tanssitunnille. Poikettiin matkalla lääkärissä, mutta siellä oli liian pitkät jonot, joten sen todistuksen saaminen jäi vielä hoitamatta. E:n tanssin aikana hoidettiin S:n kans yks merkittävä asia, mutta kerron siitä sitten myöhemmin. :)

Luxembourgia kohti lähdettiin ajamaan yhden aikaan ja perillä oltiin vähän reilun 2 tunnin päästä. Siistiä ku maasta toiseen on niin lyhyt matka!! Tavattiin S:n sisko ja sen mies ja vietettiin sitte jonkun aikaa niiden asunnossa syöden lounas.


meidän jälkiruoka

Luxembourgin pääaukio

Lounaan jälkeen minä, miehet ja lapset lähdettiin kävelylle Luxembourgin keskustaan. Luxembourg oli tosi siisti kaupunki, siis sanan siinä merkityksessä, että siellä ei ollu yhtään roskia kaduilla ja kaikki rakennuksetki oli tosi puhtaan näkösiä. Sinne vois kyllä vielä palata. Käytiin kahvilla Chocolate housessa ja oli aika hauska, ku saatuani mun kaakaon, tarjoilija tuli opastaan mua chocolate spoonin kans puhuen saksaa! Jos haluaa työskennellä Luxembourgissa jossakin vähänkin paremmassa paikassa, pitää kuulemma osata puhua hyvin vähintään englantia, saksaa ja ranskaa.








mun chocolate spoon :)

Lauantai-iltana aikuiset lähti konserttiin, joka oli ollu mahtava. Mulla ei ollu niin mahtavaa lasten kans, ne oli väsyneitä, mutta silti ne oli vaikee saaha nukkumaan. V suuttu jostain E:lle ja itki varmaan puolituntii, huoh! :( Mä luulin, että se oli suuttunu mulle, enkä saanu vaihdettua sille yökkäriä, joten jätin sen sitte nukkuun T-paidassa. Oli kyllä huonoin fiilis tähän asti täällä ollessa! :( Mutta vanhemmat ymmärsi täysin asian ja oli vaan silleen, että don't worry. Aamulla ne selvitti asiat lasten kans ja draama tais unohtuu. :)








Can you see me? :)
Sunnuntaina kierreltiin taas kaupungissa ja käytiin syömässä ravintolassa, joka oli erikoistunu mereneläviin. Söin ekan kerran kalaa täällä ollessa ja se oli hyvää. :) Maistoin myös yhen osterin, joka oli kyllä tosi outoo! Näytin vissiin lapselta meidän seurueessa, koska tarjoilija ei tuonu mulle viinilasia. Mutta sille sitten huomautettiin siitä ja sitte se kaato mulle enmmän ku muille. :D Se valkoviini oli kyllä aivan huippuhyvää!




Mun ruoka : P

Semmonen oli siis viikonloppu Luxembourgissa. Ihan mukavaa oli, mitä nyt tuo lauantai-illan draama laski vähän fiilistä, mutta tämöstä elämä on. Luxembourgissa oli myös KYLMÄ! Jotain 13 astetta ja voi kauhee ku se tuntu kylmältä! Syötiin vielä ulkona ravintolassa ku se oli muuten täynnä! Täällä Strasbourgissakin on nyt aika viileä, syksy taitaa saapua tännekin. Tänään aamulla sato vettäkin. Joten, arvatkaa kuka lähtee shoppaileen lämpimiä vaatteita? ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti