torstai 15. syyskuuta 2011

Amazing Monday

Toinen viikoni täällä alkoi aivan ihanalla hellepäivällä! Amazing! Tällä viikolla me yritetään nyt seurata mahdollisimman hyvin tota viikko-ohjelmaa, joka me sunnuntaina keskusteltiin ja kirjotettiin ylös. Se tarkoittaa sitä, että maanantaisin ja torstaisin mulla on ranskan tunnit öö, 10:30-12:00 tai jotain, ja vapaata siihen asti ku lapset pitää hakea koulusta. Koska ranska alkaa vasta lokakuussa, mulla oli siis tänään ihan vapaata aamu- ja alkuiltapäivä. ;)

Heräsin siis aamulla 7:10 ja avustin lasten aamupalalla, katoin pöydän ja sillee ja sitte pesin V:n hampaat. Ku S ja lapset lähti, söin ite aamupalan ja siistin keittiön, laitoin pyykit kuivumaan sekä tarkistin olohuoneen ja lasten huoneet että kaikki on suunnilleen järjestyksessä. Mun aamun hommat siis. Sitte järjestelin vähän mun vaatteita ja muita tavaroita laatikoihin, joita S tyhjensi mulle viikonloppuna.

Mun pinkki huone. :) Sänky on ainaki kivan iso. :)


Sitten lähdin lenkille! :) Sää oli aivan ihana, täällä on vielä kesä! Siis ainaki tänään ja viikonloppuna. Oli ihana juosta, aurinko paisto täysillä, mutta samalla myös tuuli, nii ei ollu liian kuuma. Juoksin tuolla jossain tutkien vähän näitä teitä ja suuntasin tonne melko läheiseen Orangerie-puistoon, mutta en kuitenkaan ihan päässy sinne, ku käännyin jo takasi. :) Mutta isä E kerto mulle reitin, jota pitkin sinne pääsee suoraan ja se kerto myös jostain toisesta isommasta puistosta, jossa on hyvä juosta pitkiä lenkkejä. :)

Palasin lenkiltä, kävin suihkussa, venyttelin, söin aamiaisen terassilla (voiko olla parempaa?!) ja päätin tutustua raitiovaunuihin menemällä yksin keskutaan. Ajelin sitte ratikoilla ja pääsin ilman suurempia ongelmia keskustaan, ei ollu vaikeeta. :) Keskustassa kävelin vaan ympäriinsä, kartan kans ja katoin aina milä kadulla oon ja missä meen. Ja tietty otin valokuvia. Sitte käväsin nopeesti body shopissa ja lähin taas ratikalla pois keskustasta. Stressasin vähän, että oonko nyt tarpeeks ajoissa, että kerkeen ajaa hakemaan lapsia, mutta kyllä mä sitte kerkesin hyvin. :)







Tultii lasten kans kotiin, kello oli jotain viis ja pianonsoitonopettaja oli tulossa kuudelta. Eli oli noin tunti aikaa välipalalle, E:n läksyille ja suihkuille. Vähän jännitin, että miten keretään, ja oltais kerettykki ihan hyvin, kun E:llä ei ollu läksyjä, mutta tuli pieni viivytys, ku S soitti jne, nii suihkut jäi. Ehin kuitenki kuoria perunat ennen kun opettaja saapui. Päästin sen sisälle ja huutelin E:tä alakertaan mutta se ei tullu, vaan oli menny piiloon! Oli vähän kiva ettii sitä jonku aikaa, ku opettaja ootti. :D No, ei onneks kestäny kauaa, ku E meni ite alas. :)

E alotti pianotuntinsa ja sillä aikaa mä suoritin suihkushown V:n kans. S tuli kotiin ja jutskailin sitte sen kans. V:n pianotunti oli E:n jälkeen ja sillon mä pääsin ikäänkuin hivuttautumaan vapaalle. Syötiin dinner tossa kaheksan aikaan isä E:n ja lasten kans, kun S lähti urheileen. Ruokana oli muuten kanaa, joka oli kokonainen, ostettiin markkinoilta lauantaina sekä uunissa paistettuja perunoita. Oli hyvää, vaikka en yleensä tykkää perunoista. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti