perjantai 16. syyskuuta 2011

Loppuviikon tunnelmia

Ekaksi haluan sanoa, että noiden mun tekstien tänne kopiointi ei onnistunu nii hyvin ku ajattelin, eli (niinku jotku ehkä kerkes huomata), nii toi Getting familiar with the family -teksti oli ihan sekasin. Korjailin sen sitte tänään, minkä johdosta se on nyt väärässä paikassa. :( Mutta oikea järjestys ois, että ensin on Ekat päivät Strasbourgissa, sitten Getting familiar with the family ja sitten Helloou again ja selityksiä ja sitten tämä teksti. Mulla melkein menee hermot tän blogihomman kans. :D



Tämä viikko on ollu tavallaan ensimmäinen "normaali" viikko täällä, eli oon hoitanu kaikki hommat mitä mulle on suunniteltu. Välillä on tuntunu kiireiseltä ja että on hirveenä hommaa, mutta on mulle kuitenki vapaa-aikaa jääny, että siitä se ei oo mitenkään pois. Toisaalta on hyvä, että on tekemistä, nii ei tuu tylsää, mutta toisaalta ois kiva keksii lasten kans välillä jotain tekemistä ja tehä sitä silleen, että on aikaa. Yleensä meidän iltapäivät vaan on aika kiireisiä ja ne kuluu "pakollisia" hommia tehdessä. Mutta jospa tää rytmi ja rutiinit tästä löytyis ja oppisin, että mitä kannattaa tehä millon ja mitä joskus toiste. :)

Tällä viikolla oon siis ainaki siistiny keittiötä monta kertaa, laittanu pyykkejä kuivumaan, pessy 2 koneellista myös omia pyykkejä! , siistiny lasten huoneita, vaihtanu lasten lakanoita, laittanu tiskikoneen päälle itse, jutellu siivoojan kans englanniksi ja saksaksi, lukenu monta storiesia, valmistellu pari lounasta ja pari päivällistä, suihkutellu V:n ja pessy sen hampaat monta kertaa ja jutellu paljon S:n kans.



Mitä omalla ajalla oon tehny, nii tiistaina vietyäni lapset takaisin kouluun lounaan jälkeen vietin parin tunnin vapaa aikani vaellellen kartan kanssa koulun ympäristössä. Siellä oli mm. tämännimisiä katuja:




Suuntasin melko suoraan Parc de la Citadelleen, jossa oli kyllä niin kaunista! Nää kaikki kuvat on sieltä. Sinne sitten jäinkin levähtämään vähäksi aikaa ja lukemaan lehteä puiston penkille. :)

Tiistai iltapäivänä lapset oli ihan hulluja. Kotiin tullessa V suuttu Elenalle jostain ja löi ja potki sitä ja sitte se teki saman mulle. Huhhuh. Loppuiltapäivän ne sitte hyppi ja peuhas vanhempien sängyssä, mitä ne ei ois saanu tehä. :S



Keskiviikko oli aika raskas, koska lapset on sillon enemmän kotona, kun tavallista koulua ei oo. Onneks meillä oli kuitenki rauhallinen iltapäivä kotona kahdestaan E:n kans, ku V jäi vielä bulgarian tunneilleen. Syötiin välipalat kahdestaan, tehtiin läksyt ja luettiin storieseja. :)



Torstaina kävin taas lenkillä. Lupasin nimittäin juosta 10km 25. syyskuuta olevassa juoksutapahtumassa, jossa isä E juoksee puolimaratonin. :D Huomenna lauantaina mennään S:n kans käymään lääkärillä hankkimassa mulle joku terveystodistus tai vastaava, jonka tarvii että voi osallistua juoksuun. Mitäköhän siitä tulee? :D Nyt olin lenkillä siellä kuuluisassa Parc de l'Orangeriessa ja oli se kyllä nice! Varsinki tommosella aurinkoisella säällä. Siellä oli suihkulähteitä ja nurmikkoja ja lasten leikkipaikkoja ja monia eläimiä, mm. haikaroita ja flamingoja! Torstaina kävin myös ostamassa läheisestä Boulangeriesta (=leipomo) leivän perheen tilillä, kun S mulle aamulla sano, että voin tehdä sen ja valita minkä leivän haluan. Homma hoitui ranskaksi ja englanniksi ja mukaan lähti hieman tummempi leipä (siis tässä maassa tumma), joka oli kyllä hyvää. Torstaina laitettiin myös mun ranskan kurssien virallinen ilmoittautumislomake maksu shekkeineen valmiiksi. Perhe halus maksaa mulle siitä osan, nii en sitte köyhdykään niin paljon, kun annan ne rahat S:lle. :)



Tänään pejantaina oon ollu tosi väsyny. On ollu paljon hommaa ja kun viime yö (ja sitä edellinen) jäi vähän lyhyiksi, koska en osaa mennä ajoissa nukkumaan, nii iltapäivällä oli kyllä aika exhausted olo. Iltapäivällä vietyäni lapset kouluun kävin keskustassa raitiovaunulla. Lähdin liikkeelle kartan kans ja eksyin Place des Hallesiin, ostoskeskukseen, joka on kuulemma aika vanha. Sieltä löytyi kuitenkin mm. H&M, Zara, Mango, New look ja erittäin miellyttävä uusi tuttavuus jennyfer. Ostin ballerinat, semmoset halvat, mutta hyväntuntuset moa-nimisestä liikkeestä. Oli nimittäin lähes pakko saaha jotku kevyemmät kengät, ku mukaan pystyin ottaan vaan mun vapaa-ajan kengät ja lenkkarit. Kuvia en saanu, koska kamerasta loppu akku, mutta sinne mä meen kyllä vielä uudestaan. :) Lasten kans meni iltapäivä kuitenki hyvin, ne oli kiltisti ja tyytyväisiä ku ne sai kattoo dvd:tä, nii mä pystyin ottaan vähän rennommin. Oli kuitenki vähän huono fiilis, mutta se sitten parani, ku S ja E tuli kotiin ja sitte juteltiin yhdessä kolmestaan viinilasillisten kanssa. :)

Nyt mä meen kiireenvilkkaa (no joo, katotaan vaan!) nullumaan, koska haluan saada tarpeeksi unta. Huomenna me lähdetään perheen kans Luxemburgiin viikonlopuksi!! S:n sisko asuu siellä miehensä kanssa ja aikuisilla on illalla konsertti, nii mä oon lapsenvahtina. Mutta siistiä päästä Luxemburgiin, en oo ikinä käyny! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti