lauantai 1. lokakuuta 2011

Intiaanikesä

Oh la laa täällä on ihanat ilmat! Koko viikko on ollu helteitä ja ne kuulemma jatkuu vielä viikonlopun! :D Mä nautin tästä syyskuun lopun poikkeusellisesta säätilasta, intiaanikesästä, mutta oon myös jo shoppaillu joitakin lämpimiä vaatteita, nii oon sitte valmis kun syksy/talvi tulee. :)


meidän takapiha

Tää viikko on menny paremmissa tunnelmissa kuin viime viikko. Lapset on ollu kiltimpiä ja oon ehtiny tehä hommatkin kutakuinkin aikataulussa. Kerron nyt vähän viime sunnuntaista ja muutenkin mitä oon viime päivinä puuhaillu.


Sunnuntai oli kyllä aivan ihana päivä!! Aamulla mentiin Rosheimiin, pieneen kylään noin puolentunnin matkan päähän, jossa oli se juoksutapahtuma. Mun 10 km meni hyvin ja tuli uus ennätys, 1h 1min 21s, vaikka juoksu tuntu vähän raskaalta. Reitti kulki nätin kylän läpi ja nousi välillä kukkuloille viinitarhojen keskelle. Sain siis myös nauttia hienoista maisemista! :)




Juoksujen jälkeen oltiin piknikillä siellä tapahtumapaikalla ja sitten loppupäiväksi mentiin hostisä E:n siskon M:n ja sen miehen J-M:n kotiin Rottelsheimin kylään niiden uima-altaalle. :) Ja se kylä on aivan mahdottoman nätti! Kattokaa nyt näitä taloja!

mun unelmien talo <3


Myöhemmin lähdin myös lasten ja J-M:n kans kävelylle, kun lapset halus mennä keräämään saksanpähkinöitä ja syöttään aasille ja vuohelle maissintähkiä. Ja siellä, saksanpähkinäpuun alla, me tavattiin M, au pair Latviasta!! What a lucky incident! M puhu tosi hyvää englantia ja me tultiin hyvin juttuun. Annoin mun fb:n sille ja ollaan oltu yhteydessä toisiimme. Päivän kruunasi syöminen hienossa, mutta rennossa ja kodikkaassa ravintolassa.

Italian salade

Muuten oon sitte tällä viikolla kierrelly kaupungilla, kirjottanu päiväkirjaa puistossa ja vähän myös urheillut. Eilen olin iltapäivän ja illan pelkästään V:n kans, ku E:llä oli tanssiesityksen läpimeno. Leikittiin tunti pikkuautoilla ja silleen. :D Ilta meni hyvin, mutta V ei vaan ois halunnu mennä nukkumaan ja se meinas vähän turhauttaa mua.

Eglise St-Paul aamupäivän auringossa
 Eilen vietin myös koko aamupäivän keskustassa espanjalaisen G:n kanssa. Kierreltiin ympäriinsä, shoppailtiin, syötiin ja etittiin jätskipaikkaa ja sitte vihdoin löydettiin ja ostettiin jätskit. :P Meillä oli kivaa ja suunniteltiin jo paljon mitä tehdään seuraavilla kerroilla kun nähdään. :)

shopping

G ja minä

Ai nii, sunnuntaina tuli myös 3 viikkoa täällä täyteen! Se on tähän asti pisin aika, mitä oon ollu pois Suomesta ja erossa omasta perheestä. Se on myös pisin aika mitä oon ollu koskaan ilman saunaa tai ruisleipää. Ei oo vielä koti-ikävä tullu, enkä oo kyllä muutenkaan Suomeen kaipaillu. Mä oon nyt täällä ja nautin tästä, tai ainaki yritän parhaani mukaan. :) Lisäksi musta tuntuu, että ei mun elämä täällä oo kunnolla ees vielä alkanu. Rutiinit on vielä vähän hakusessa ja muita au pairejakaan en oo vielä tavannu ku nuo pari. Mutta tästä on hyvä jatkaa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti