maanantai 24. lokakuuta 2011

7 weeks, it's time for holidays!

Salut! Seitsemäs viikkoni täällä on ohi ja se on sujunut aika mukavasti. Fiilisten osalta on ollut vähän sellaista vuoristorataa: Välillä on tosi huono fiilis, kun kaverit ei vastaa, kun niihin koittaa ottaa yhteyttä tai kun torstaina ei ehditty lasten kans tehdä kaikkia hommia ennen kun äiti tuli kotiin. Mutta sitten taas välillä on tosi hyvä fiilis, kun esimerkiksi tuleva viikonloppu näyttää lupaavalta tai kun syödään dinner koko perhe yhdessä ja on hyvät keskustelut. :)

Lapset, etenkin V, on nyt innokkaita pyöräilijöitä. Tällä viikolla V on kysyny joka päivä, että voidaanko pyöräillä. :D Ollaan pyöräilty pari kertaa ja musta se on ihan kivaa, kun voi olla lasten kans ulkona. V:n kans pitää olla kuitenki aika tarkkana, kun se on aika vasta oppinu ajamaan ilman apurattaita ja sen pyöräily on vähän epävarmaa ja välillä se kaatuu. Muuten tällä viikolla meillä on lasten kans ollu tosi kivaa, vaikka ne on välillä vastustellu mun pyyntöjä, ja mä oon tykänny olla niitten kans. :) Nyt me ehkä ollaan molemmat totuttu siihen, että mä oon täällä niitten kans ja me tehdään asioita yhdessä, on ollu enemmän 'normaalia' niitten kans.

Mutta sitten tähän viikonloppuun. Lauantaina mun suunnitelmat muuttu aika monta kertaa, kun päivä eteni, mutta kiva päivä mulla oli, ei siinä mitään. :) Aamulla sain paketin kotoa! Se sisälsi pääasiassa tarpeellisia vaatteita, joita en saanut mahdutettua matkalaukkuun. Ei suklaata eikä ruisleipää, niinkuin paketit Suomesta ilmeisesti yleensä sisältää(?), kun en niitä erikseen pyytänyt. :D Mutta tärkeämpää oli nyt saada nuo vaatekappaleet tänne. Vähän ennen kahtatoista olin sitten keskustassa. Halusin vähän shoppailla ja latvialainen M tuli mun seuraksi. Kierreltiin M.n kanssa aika monissa kaupoissa ja sitten (vihdoin) löysin new lookista talvitakin itselleni. Päätin nyt investoida siihen, koska ilmat on kylmenneet. Perjantaista lähtien asteita on ollu semmoset 4-6 ja kun ilmassa on jonkun verran kosteutta, se tuntuu kylmältä. Mutta ei se kuitenkaan talvi vielä oo. :D Aamulla aamiaisen aikaan sain myös tietää, että perhe on menossa käymään ystäväperheen luona, ja mut on myös kutsuttu näkemään niiden au pairia, joka saapui viikko sitten. Tämän englantilaisen M:n tapasin jo viikolla, kun hain lapsia koulusta ja halusin nyt tottakai mennä mukaan vierailulle. Päivä toisen M:n kans jäi sitten vähän lyhyemmäksi, mutta olin tosi tyytyväinen, kun löysin sen takin! Illalla mun oli tarkotus babysitata V:tä, kun vanhemmat ja E oli menossa lasten pianonsoitonopettajan konserttiin. Sitten isä E kuitenkin keksi, että mä voin mennä sinne konserttiin sen tilalta ja se hoitaa babysittauksen. Joten mikäs siinä sitten, illan vietin konsertissa S:n ja E:n kans. :)

Sunnuntaina me järjestettiin tapaaminen kaikkien au pairien kanssa, joita me täällä tiedetään. Tavattiin keskustassa M:n, M:n, englantilaisen E:n ja hollantilaisen S:n kans. Käveleskeltiin vähän ympäriinsä, mentiin kahvilaan juomaan kaakaot ja juteltiin. Sitten etsittiin ja löydettiin elokuvateatteri, jossa oli elokuvia englanniksi, ranskankielisillä tekstityksillä, ei dubattuna! (Kun täällä oikeesti dubataan kaikki.) Päätettiin katsoa Another Earth, joka oli öö, aika outo, mutta mielenkiintonen ja ihan ok. :) Leffan jälken mentiin engl. M:n kans syömään crêpet ja sitten jätettiin keskusta ja mä hyppäsin bussiin ja tulin kotiin. Perhe tuli vasta myöhään kotiin, joten mä sain olla illan ihan rauhassa täällä.

Lapsilla on nyt 10 päivän syysloma, joten mä tuun olemaan ens viikon melko 'täystyöllistetty', kun oon kokonaiset päivät niiden kans. Mutta haluan tehdä sen, koska se on mahdollisuus tehdä lasten kans juttuja, joihin ei muulloin oo aikaa ja ehkä myös oppia tuntemaan niitä, ja niiden mua, vielä vähän paremmin. Toisaalta en tiedä, että kuinka rankkaa se sitte saattaakaan olla, mutta S sano, että täkeetä on ottaa rennosti ja ei tarvi koko ajan tehdä jotain. :) Toivon kuitenkin kovasti, että ehditään tehä kivoja juttuja. Ja sitten lauantaina 29. päivä lähdetään koko perhe loppulomaksi (eli viideksi päiväksi) Skotlantiin Edinburghiin!!! S kysy jo kesällä, kun päätettiin, että tähän perheeseen tuun, että ne on suunnitellu reissua Edinburghiin ja oisinko mä kiinnostunu lähtemään myös. Ei tarvinu miettiä, että mitä vastaan, koska Skotlanti on aina ollu yks paikoista, johon oon halunnu matkustaa! :) Sitä siis odotellessa..:) Anteeks, kun tuli tylsä kuvaton postaus, mutta oon jotenkin unohtanu kameran olemassaolon viime päivinä ja en vaan jaksa latailla kuvia nyt. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti