sunnuntai 1. tammikuuta 2012

Onnellista uutta vuotta!

Joulu meni ja vuosikin vaihtui, mulla on vielä viikko lomailua Suomessa jäljellä kunnes meen takasin Strasbourgiin. Aluks oli outoo olla Suomessa ja kotona, mutta nopeesti tähän on tottunu. Palaan nyt vielä vähän kuitenkin viimeiseen viikkoon Ranskassa.


Tuossa on näkymä ikkunasta maanantai-aamuna kun heräsin! Piti pari sekuntia miettiä, että "miksi nuo katot on valkosia?" Oli satanut siis lunta!!! I was so happy. :D Lumi suli kyllä sitten ennen puolta päivää, että ei lasten kanssakaan keretty lumeen leikkimään. Lapsilla oli siis loma, joten minä "työskentelin" pitkiä päiviä maanantaina ja tiistaina. Hyvin ne kuitenki meni. Maanantaina oltiin ulkona tosi kauan ja siitä lapset nautti. Tiistaina tein lounaaksi makaronilaatikkoa ja ne tykkäs siitä! ;) Nyt lapsilla vaan on semmonen vaihe, että ne tappelee keskenään aika paljon ja siihen on vähän pakko mennä väliin, kun näyttää, että ne satuttaa toisiaan. Mutta niitä ei kuitenkaan oo helppo saaha lopettaan... Noina hetkinä kyllä tuntu, että jes, kohta pääsee lomalle. :D


 
Tiistai-iltana käytiin perheravintolassa syömässä. Yllä on annokset, eli pääruoka bouchée à la rhein ja jälkiruoka trilogie de noël... ei tarvi varmaan ees kertoa, että hyvää oli. :) S yllätti mut siellä täysin, kun sillä oli mulle ja mun perheelle kasa joululahjoja!! Kiitos paljon S!


Keskiviikkona lapset vietti lähes koko päivän ystäväperheiden luona leikkimässä, joten mä olin vapaa viiteen asti, jollon hain ne sen toisen perheen luota. Torstaina olin lasten kans kotona aamusta n. kolmeen iltapäivällä. Syötiin aamupala ja tehtiin aamuhommat. Sitten laittelin myös lounaan ja sen jälkeen iltapäivä meni dvd:tä katsellessa. Arvatkaas mikä dvd oli tällä kertaa?

Teletapit! tuli vähän nostalginen olo :D
Kolmen jälkeen S soitti ja sano, että se tulee 10 minsan päästä ja ottaa lapset ja menee niitten kans elokuviin. Laitoin siis lapset äkkiä lähtövalmiiksi ja kun ne oli lähteny, laitoin itteni ja kiiruhdin keskustaan tapaamaan englantilaisen M:n viimeistä kertaa. M nimittäin tuli au pairiksi vain kahdeksi kuukaudeksi. Kierreltiin joulumarkkinoilla ja ostettiin viimeiset joululahjat. :) Ilta mulla meni sitten pakatessa isoa matkalaukkuani.


Perjantaina olin vielä "töissä" aamulla pari tuntia, kun S kävi asioilla. Otin sen kuitenki silleen kevyesti ja kävin jopa suihkussa kun lapset leikki keskenään. Ja ennen kuin huomasinkaan, oli aika laittaa kamat kasaan ja lähteä Kehlin juna-asemalle. Siellä oltiinkin sitten ajoissa ja hyvästeltiin S:n ja lasten kans nauraen. Mua oikeesti vaan nauratti sillon. :D Frankfurtissa oli jo vähän ikävä niitä. :)

Kotimatka sujui ihan mukavasti ja joutuisasti. Kehlistä Frankfurttiin junalla kahdesti vaihtaen parissa tunnissa, junat oli ihan täynnä ihmisiä ja matkalukkuja! Frankfurtissa oli sitten reilusti aikaa, mutta ei kuitenkaan liian paljon. Lento reilu pari tuntia, Helsinkiin laskeuduttiin illalla yhdentoista maissa Suomen aikaa. Helsingissä tunnin odotus, joka meni nopeasti, kun tapasin siellä 2 lukiotuttua, jotka tuli samaan Oulun koneeseen. :) Sitten lento Ouluun ja oli outoo ja ihanaa nähä taas vanhemmat ja tulla kotiin. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti