sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Les marchés de noël


Sanotaan nyt vielä, että rakastan noita joulumarkkinoita paljon! Tämä viikonloppu on menny suurimmaksi osaksi niillä kierrellessä ja syödessä. :) Tietenkin jos sataa, nii ei oo niin kivaa, mutta kun ei sada ja illalla kun tulee pimeää ja valot syttyy, nii näyttää kyllä niiiin ihanalta!

Tässä kuvassa puolestaan sataa
Perjantaina lapsilla oli viimeinen koulupäivä, eli niillä alko siis joululoma. Mä touhusin niiden kans koko iltapäivän ja illan, kun mulla oli babysittausilta. Mutta meillä oli kivaa! Iltapäivällä leivottiin ekaksi banaanikakku lauantaita varten. Oon kauan halunnu leipoa lasten kans ja nyt siihen tuli tilaisuus. Ja ne kyllä tykkäs siitä hommasta kovasti. :) Sitte kuunneltiin (ja katseltiin) youtubesta joululauluja ja syötiin päivällinen. Ehdittiin vielä pelata pari peliä ennen kuin sitten laitoin ne iltasadun jälkeen nukkumaan. Nukkumaanmenossa on vaan nykyään semmonen ongelma, että E ei halua nukkua omassa sängyssään vaan V:n vieressä V:n sängyssä tai sitten vanhempien sängyssä. Mulle on ihan sama missä se nukkuu, mutta jos se jää V:n kans, nii sitte kumpikaan niistä ei yleensä nuku ainakaan ihan heti...
Cathedrale

Parc de l'Étoile
Lauantaina oli pikkuneiti E:n synttäripäivä. :) Sää oli tosi nätti. Minä lähdin kotoa liikenteeseen jo ennen
kahtatoista ja suuntasin ensimmäiseksi Rivetoileen (ostoskeskus). Sieltä jatkoin keskustaan, jossa kiertelin vähän lisää kaupoissa ja joulumarkkinoilla. Kuuntelin myös jotain kuoroa, joka lauloi joululauluja place Kleberillä.


Illaksi suuntasin sitten kotiin, kun meillä juhlittiin E:n synttäreitä syntymäpäiväillallisen merkeissä. Vieraita meille tuli S:n sisko ja sen mies Luxembourgista ja E:n sisko ja sen mies ja niiden tytär tosta vähän Strasbourgin ulkopuolelta. Oli mukava ilta ja birthday girl oli ainaki iloinen. :)


Tänä aamuna nukuttiin pitkään ja syötiin myöhäinen aamiainen tuossa pöydän ääressä olohuoneessa. Voi että mä rakastan tommosia myöhäsiä aamiaisia. :) Niitä mä ainaki ootan mun joululomalta Suomessa! Mun päivä jatkui siten, että menin taas keskustaan ja melkein kastuin, kun alko satamaan ja mä jätin tarkotuksella sateenvarjon kotiin, kun ei kuitenkaan sada. :S Kuuntelin Cathedraalissa Colibris-kuoron minikonsertin, jossa ne laulo joululauluja. =) Se oli kyllä hyvä.


Sitten kun ilta alko pimenemään maksoin itselleni visiitiin cathedraalin torniin, eli kiipesin sinne ylös! Oli kyllä aivan huikean kauniit näkymät kaupunkiin sieltä ylhäältä, kun näky kaikki valot ja myös sitä markkinaelämää. :) Rakastan Strasbourgia. <3


Nyt mulla on enää vajaat 5 päivää täällä, kunnes sitten lennän Suomeen kotiin kahdeksi viikoksi joululomalle! Samalla jouluun on enää 5 päivää! Ihan hullua, aika menee tosi nopeeta! Nyt ootan jo aika innoissani matkaa kotiin, mutta samalla tuntuu oudolta lähteä täältä, vaikka mä tuunki takasin. :) Ja tietenki täällä on vielä asioita, joita haluan tehdä ja joista haluan nauttia niin paljon kuin mahdollista ennen kuin lähden.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti