maanantai 9. huhtikuuta 2012

Printemps

Joyeuse Pâques (=hyvää pääsiäistä) täältä Ranskasta! On taas jääny vähän tämä kirjottaminen, mutta nyt kirjottelen taas vähän siitä mitä oon viime aikoina puuhaillu ja saatte myös kuvia tästä ihanasta Keski-Euroopan keväästä. :)




Joo.. viikonloppuihin on kuulunu Strasbourgin karnevaalin katselemista, leffassa käymistä (Cheval de Guerre, The Artist ja Titanic 3D, kaikki hyviä), ulkona käymistä Elsin, Ainon ja hongkongilaisen au pairin J:n kanssa, picnic Orangerie-puistossa, käveleskelyä ja ajanviettoa kaupungilla mm. kahviloissa, luistelua, biljardia ja shoppailureissu Saksan puolelle Kehliin pyörällä (n.35 minsaa kotoa). Löysin sieltä farkut ja tennarit yhteensä alle 40e. :D


Arkipäiviin on kuulunu sitte urheilua, ranskan tunteja, kivojen ja ei-niin-kivojen lasten hoitamista, takapihalla leikkimistä ja ulkoilmasta nauttimista. Nyt menneen viikon sää on ollut vähän kylmempi ja sadepäiviäkin on ollut, mutta ennen sitä oli ajoittain tosi lämmintä ja aurinkoista. Yhtenä keskiviikkoiltapäivänä olin E:n kans puistossa toppi päällä, kun oli vaan niin kuuma. (Maaliskuussa hei!) :)

Place de la Republique
Parlement Européen
yks mun lenkkireitti kulkee ihan tosta :)
tunnistatte varmaan kukan, englanniksi dandelion, ranskaksi  pissenlit
Narsisseja
Ja sitten näitä kukkivia puita sekä puiston näkymiä:










Ja meidän magnolia.... <3 On se vaan niin kaunis.






Oon kyllä ollu ihan haltioissaan noista puista, ei Suomessa tämmöstä nää! Harmi, että tuo kukinta-aika on kuitenkin niin lyhyt, n. 10 päivää. Tällä hetkellä lähes kaikki kukat on tippunu pois ja oksiin alkaa puskea lehtiä. Miksei kukat vois olla saman ajan kuin lehdetkin? :) Nämä kauniit ilmat on saanu mut muistelemaan aika paljon viime syyskuuta, kun saavuin tänne ja ilmat oli niin huiput. Tuntuu hullulta ajatella sitä aikaa. Samalla se tuntuu myös ympyrän sulkeutumiselta, eli kohta on kesä ja mun aika jättää ihana Strasbourg ja ihana perhe ja palata Suomeen. :( Tässä yks ilta tuli myös puheeksi S:n kans, että millon mä voin matkustaa takaisin ja sen jälkeen tuli aika kauhea olo. :D Saas nähdä kuinka kauheeta se sitten on kun oikeesti pitää lähteä. Nyt näyttää siltä, että mä tuun Suomeen Heinäkuun alkupäivinä, jotta kerkeän pikkusiskoni rippijuhliin. Eli mulla on enää n. 3 kuukautta jäljellä täällä! Kauheeta!! :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti