maanantai 16. huhtikuuta 2012

Das Wochenende

Tämä päivä on ollut kuin päivä vanhasta elämästä: On tarvinu huolehtia vain itsestä. Oon nukkunu puoli yheksään, käyny ranskantunnilla, kirjottanu hulluna päiväkirjaa, käyny kävelyllä ja vähän kokkaillu itelle. No miksi näin? No kun perhe on ollut viettämässä pitkää viikonloppua Roomassa ja palaavat sieltä varmaan kohta kellon ollessa 21:57. Katotaan saanko postauksen valmiiksi ennen niiden saapumista. :)

Perjantaina lapset oli kotona lounaalla ja lounaan jälkeen menin takaisin kouluun E:n kanssa. Menin nimittäin opettamaan Euroopan hymniä suomeksi niiden luokalle! E:n opettaja on tänä vuonna mukana jossain tämmösessä eurooppalaisessa projektissa, joka tänä vuonna toteutetaan Suomen ja Ranskan välillä. Opettaja on siis vieraillut tänä talvena Suomessa (Savonlinnassa) ja kesäkuun alussa Suomesta on tulossa opettajia tänne vastavierailulle. Ja kun hän oli kuullut, että E:lla on suomalainen au pair, niin hän pyysi minua tulemaan hänen luokkaansa opettamaan heille Euroopan hymnin suomalaisilla sanoilla, jotta he voisivat sitten laulaa sen vieraille. Minusta tuo tietenkin kuulosti hauskalta, niin suostuin heti. :) Ja viime perjantaina sitten olin siellä laulamassa. Mua jännitti hirveesti koko homma etukäteen, mutta ihan loistokkaasti se sitten meni, ainakin mun omasta mielestä. :D Luin tekstiä ja lauloin laulua ja sitten luettiin yhessä ja lapset toisti ja laulettiin yhessä jne. Yllättävän hyvin 8-vuotiaat lapset sai laulusta kiinni ja artikuloi sanoja, odotin että se ois paljon vaikeempaa niille. ;) Meen sinne varmaankin vielä toisenkin kerran, ei ehkä yks kerta riitä. :)

Laulutunnin jälkeen ajoin sitte E:n kans kotiin ja perhe lähti siinä tunnin sisällä matkalleen. Minä hengasin kotona vielä parisen tuntia ja sitten suuntasin kohti Kehliä, jossa hyppäsin junaan ja matkustin ystäväni B:n luokse Saksaan Stuttgartin lähettyville, jossa olin pari vuotta sitten kesävaihdossa B:n perheessä. Perjantai-iltana B haki mut S-bahnilta ja kun saavuttiin kotiin, mentiin aika pian nukkumaan, koska oli jo aika myöhä.

Lauantaina me vietettiin päivä läheisessä kaupungissa nimeltä Schwäbish Hall. Se oli nätti kaupunki ja siellä me nähtiin tosikiva ilmainen Waldeslust-taidenäyttely, hieno kirkko ja uusi ostoskeskus sekä monia muita juttuja.








 
Illansuussa ajettiin sitten taas kotiin ja poikettiin matkalla supermarketissa ostamassa vähän ruokaa. Kotiin meidän seuraksi saapuivat B:n kaksi kaveria, jotka siis oon tavannu myös sillon kesällä. Oli kiva taas nähä! Me tehtiin ruokaa, pastasalaattia ja tosi hyvää hedelmäsalaattia ja sitten syötiin. [huom, fam saapui :D] Kaverit lähti sitten, mutta me saatiin B:n kanssa aikaiseksi vielä tämmöset:

RUMKUGELN!!
Sunnuntaina nukuttiin pitkään (tai minä nukuin, B kävi aamulla töissä) ja puolen päivän aikoihin käytiin vielä pienellä kävelyllä moikkaan mm. heppoja kylmässä ja vesisateessa... Sitte syötiin vielä pikalounas ja B heitti mut bussipysäkille. Minä matkustin Stuttgartiin ja käveleskelin siellä vielä ennen junan lähtöä vähän keskustassa vesisateessa ja muistelin kahden vuoden takaista kesää. :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti