tiistai 30. elokuuta 2011

Valmistautumista...

Nyt on taas päästy vähän eteenpäin valmisteluissa. Lauantaina ostettiin uus matkalaukku ja sain hankittua myös tuliaiset perheelle. Vien pari pellavapyyhettä (aika kalliita, mutta on ainaki suomalaisia!) ja lapsille Afrikan tähti -pelin. Idean tohon Afrikan tähteen sain Merja Helaniemen Vierekkäin vai vastakkain? -opas au paireille ja isäntäperheille -kirjasta, jonka luin keväällä. Sehän on suomalainen peli, mutta kuitenki kieliriippumaton ja ikäsuosituksiltaan just sopiva mun perheen lapsille. :) Niin ja, tietenki suklaata ja salmiakkia pitää myös maistiaiset viedä!


Uusi matkalaukku, kaupanpäälle tuli tuo kivanvärinen hihna. :)

Viime päivinä oon myös aika paljon lukenu Ranskan matkaoppaita, joita oon lainannu kirjatosta. Oon tälleen vähän yrittäny tutustua maahan ja kulttuuriin etukäteen. Erityisesti oon keskittyny Strasbourgista kertoviin osiin ja se vaikuttaa tosi hienolta kaupungilta! Väkiluku on n. 280 000 ja se on Ranskan seittemänneksi suurin kaupunki. Mulle varmaan ihan hyvä, kun halusin kaupunkiin, mutta hyvä kun ei mihinkään suurkaupunkiin tarvi lähtee ku oon lähes koko ikäni asunu maaseudulla.

Ainoa yksinomaan Strasbourgin matkaopas, jonka oon löytäny ja tääkin englanninkielinen.

Viime aikoina on ollut myös jotenki levoton olo, vaikee keskittyä mihinkään! Onkohan se osa jännitystä? Ois asioita, jotka pitäis tehä, mutta ei oikeen tiiä mistä alottais. No, kai se on kuitenki ihan normaalia...?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti